Parkosítás és 8 új parkolóhely az Egészségháznál

Az elmúlt hetekben kicseréltük a rossz állapotú, külső szennyvízcsatornát, majd egy teljes talajcserét követően az épület előtti zöldfelületeket újítjuk meg. Az épületrészek közötti
biztonságosabb átjárás érdekében egy térköves járdát alakítunk ki. Ehhez azonban sajnos ki kell vágnunk a parkolók előtt lévő 4 fát. A szakértők minden lehetőséget megvizsgáltak a fák
megóvása érdekében, de a parkolók előtti terület az egyetlen hely, ahová meg lehet építeni a járdát. Emellett egy fontos lakossági igénynek is szeretnénk eleget tenni. A parkolók
zsúfoltságának enyhítése érdekében 8 új térköves parkolót alakítunk ki a meglévő helyek folytatásaként. Ehhez a jelenleg ott lévő tujákat el kell távolítanunk. A főbejárat melletti
területen pedig biciklitárolót hozunk létre. A munkálatok ideje alatt a lakosság türelmét és megértését kérjük.

Adóügyek intézése elektronikusan

Tisztelt Adózók, Könyvelők, Könyvelő Irodák!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy 2019. március hónaptól megnyílt a lehetőség elektronikus ügyintézés keretében az adófolyószámla lekérdezésen túl az általános adónyomtatványok, adóügyek (adatbejelentések, iparűzési adóbevallások, változásbejelentők stb.) elektronikus úton történő benyújtására a helyi adóhatóságnál.  A szolgáltatásokat kizárólag Ügyfélkapu regisztrációval rendelkező adózók vehetik igénybe!

Az önkormányzati hivatali portál elérhetősége: https://ohp.asp.lgov.hu

Ezt követően az e-papír szolgáltatás útján kizárólag olyan kérelmet, iratot, egyéb beadványt nyújthat be, amely az Önkormányzati Hivatali Portálon nincs rendszeresítve – (451/2016. (XII. 19.) kormányrendelet 7. § (1) bekezdés c) pontja.

Amennyiben meghatalmazottként, más adózó nevében szeretne adózási adatokat megtekinteni, vagy iparűzési adóbevallást kíván elektronikus úton beadni, meghatalmazás benyújtása szükséges, mely szintén megtalálható az ügyintézési felületen.

A meghatalmazás feldolgozását az adónyilvántartási rendszerben történő rögzítését követően lesz lehetősége a meghatalmazottnak az általa képviselt adózók adófolyószámla egyenlegét lekérdezni, vagy iparűzési adóbevallását benyújtani.

 

Jánossomorjai Közös Önkormányzati Hivatal
Önkormányzati Adóhatósága

Önkormányzati telkek értékesítése

Jánossomorja Város Önkormányzata Képviselő-testületének 114/2018. (VI. 28.) Kt. számú határozatában döntött a Móricz Zsigmond utca mögötti területen kialakításra került lakótelkek értékesítési feltételeiről.

  1. július 25-étől a Városházán (9241 Jánossomorja, Szabadság u. 39.) megkezdődik az építési telkek értékesítése. Ettől az időponttól várjuk azok jelentkezését, akik telket szeretnének vásárolni.

Első ütemben 24 db építési telek kerül eladásra, melyek között lesznek 1200, 680 és 430 m2 nagyságúak is. A telkeken 30 %-os maximális beépíthetőség mellett legfeljebb 2 lakásos lakóépületek építhetők. A terület teljes közműellátással készül, ami azt jelenti, hogy víz, szennyvíz, elektromos áram, földgáz, telefon, kábeltévé és internet csatlakozási lehetőség a telekhatárnál biztosított lesz. Az utca kandeláberes közvilágítással, murvás úttal és utcafásítással kerül kialakításra. A közművesítés folyamatban van, a várható befejezési határidő a szolgáltatókkal megkötött szerződések alapján 2018. év vége. Az útépítés az időjárás függvényében várhatóan csak 2019 tavaszára készül el. Ezt követően lehet a lakóépületek építését megkezdeni.

Az adásvétellel kapcsolatos feltételekről dr. Péntek Tímea jegyző, a műszaki feltételekről Bella Sándor VÜMESZ igazgató tud bővebb tájékoztatást nyújtani a 96/565-240-es telefonszámon, vagy személyesen előzetes időpont egyeztetés alapján a Városházán.

 

 Önkormányzati telkek értékesítése-módosított

 Térkép