Egyre gyakoribbak napjainkban a rendkívüli hőmérséklet-ingadozások. Ez az időjárás jelentősen megterheli szervezetünket. Az ilyen szélsőséges időjárási körülmények között fokozottan ajánlott megfogadnunk az alapvető egészségvédelmi tanácsokat, hiszen a nagy hőség bárkinél kiválthat panaszokat, kellemetlen tüneteket, dekoncentrációt. Jellemzően a legveszélyeztetettebb csoportok a kisgyermekek, az idősek, a várandós kismamák, valamint a szív- és érrendszeri betegségekben szenvedők.

  • Testtömegtől és fizikai aktivitástól függően, akár 3-4 liter folyadék bevitele javasolt, azonban célszerű kerülni a cukros, koffeines és az alkoholos italok fogyasztását!
  • Az izzadás során elvesztett ásványi sók pótlásáról gondoskodjon!
  • Könnyen emészthető, valamint a vitamindús ételek fogyasztása javasolt!
  • Ajánlott több időt hűvös, légkondicionált helyiségben tölteni.
  • 11 és 15 óra között kerülje a tűző napon tartózkodást! Fektessen nagyobb hangsúlyt a bőrvédelemre, hiszen nagy a leégésveszély. Magas, 30-40-es faktorszámú fényvédőszerek használata ajánlott.
  • Viseljen jó minőségű, UV-szűrős napszemüveget, hiszen az erős sugárzás szemkárosító hatású is lehet.
  • Sose hagyjon gyermekeket, vagy állatokat (kutyát) zárt, szellőzés nélküli parkoló autóban!
  • Könnyű, világos színű, bő szabású, pamut alapanyagú ruhát hordjunk a forró napokon!
  • Az autóval közlekedők koncentrációjára is kedvezőtlen hatással lehet a nagy meleg, ők fokozott óvatossággal vezessenek.
  • Akik a kánikulát vízparton töltik, napozás után hűtsék le magukat, ne ugorjanak a vízbe felhevült testtel, hiszen a hirtelen testhőmérséklet-változás ritmuszavart válthat ki.